2017/09/29

Sütőavató sült csirke krumplival

Végre lett új sütőm ami süt is! Egy fárasztó nap után nem vacakoltam, benyomtam egy egész csirkét, mondván, mutasd meg, mit tudsz! Nem túlzok, ha azt mondom: mennyei lett. Új dimenziók nyíltak meg előttem ezzel a sütővel.

Hozzávalók: 
- egy közepes csirke
- 1,5-2 kg krumpli
- 1 citrom
- 2 szál kakukkfű
- 2 ág rozmaring + 2 evőkanál vágott rozmaring levél
- olívaolaj
- só (bőven)

Elkészítés:
Sütés előtt pár órával, vagy akár aznap reggel alaposan, elül-hátul sóval dörzsölöm be a madarat, majd visszateszem a hűtőbe. 
Közvetlenül készítés előtt a krumplikat meghámozom, felkockázom, és sós vízben felteszem főni  egy egész (alaposan megmosott) egész citrommal és készre főzöm. Fontos, hogy nem krumplipürét készítek, úgyhogy nem kell szétfőzni, maradjon egyben.
A sütőt ennél a pontnál előmelegítem 190 fokra, és mivel már ilyenekre is képes a sütőm, hőlégkeverést is ráküldtem.
Míg fő a krumpli, előkészítem a csirkét: hátára fektetem egy alufóliával bélelt tepsibe. A két melle és a bőre közé dugdosok 1-1 kakukkfű szálat, és rozmaring ágat, és átkenem a csirkét olívaolajjal. Ha készen van a krumpli, leszűröm és valami eszköz segítségével kiemelem belőle a citromot. Késsel beleszúrok pár helyen, és a csirke belsejébe helyezem.


Ha ezzel megvagyok, a sütőbe teszem a csirkét, és 45 percig hagyom. 40 perc elteltével a sorsára váró krumplit egy enyhén olajozott serpenyőben hirtelen megfuttatom, pirongatom picit a rá szórt, összevágott rozmaringgal, majd a félkész csirke köré rendezem.


Ha ez megvan, további 45 percre visszateszem sülni a csirkét krumplistul. 
Az élményt fokozandó csináltam hozzá párolt lilakáposztát.

Tipp:
Ez Jamie Oliver receptje, csupán azt hagytam ki, hogy a második sütés előtt nem takartam be bacon szeletekkel a csirke mellét, és nem kentem meg összetört fokhagymával sem, de maga volt a mámor, mindezek nélkül is.


Nehézség: könnyű
Idő: másfél óra (+ amíg a csirke áll a sóban)
Adag: legalább 4
Mosogatnivaló: közepes

No comments:

Post a Comment