2017/07/07

Levendulás málnalekvár

Mert lekvárt nem csak nagy tételben lehet főzni!

Hozzávalók:
- 500 gramm málna
- egy teáskanál levendulaszirom
- fél csomag dzsemfix
- 15 dkg cukor

Elkészítés:
Elsőként az üvegeket és a tetejüket forró vízzel kiöblítem. (Ebből a mennyiségből nagyjából egy normál befőttesüvegnyi lesz).
A málnákat megmosom, majd lábasba öntöm. Én nem akartam a turmixolással küszködni, úgyhogy krumplinyomóval krémesre nyomkodtam, és így pont annyi darab maradt egyben, amennyit reméltem. Kimérem a 15 dkg cukrot, két evőkanálnyit elkeverek belőle a dzsemifixszel, majd a málnára szórom, és felteszem a tűzre, alacsony lángon. Kevergetem, és amikor forr hozzászórom a maradék cukrot, és kevergetés mellett további öt percig forralom a lekvárt.
Öt perc elteltével minimálisra veszem a lángot, az előkészített üvegeket meleg vízbe állítom, és merőkanalanként adagolom beléjük a lekvárt ügyelve, hogy fokozatosan melegedjenek fel. Ha megvan, jó szorosan rájuk csavarom a tetejüket, és hirtelen fejjel lefelé állítom őket. Így hagyom öt percig, majd alaposan plédbe vagy paplanba takarom őket, és addig hagyom, míg ki nem hűl – kb. egy éjszaka.
Ha jól dolgoztam, az üvegek kupakját nem lehet benyomni, nem gondolnám, hogy ezzel probléma lenne.

Tipp:
Aki biztosra akar menni, szórhat a lekvár tetejére (az üvegbe töltés után) egy késhegynyi nátrium-benzoátot, hogy biztosan tartósítsa, de a dunsztolás is elég kell, hogy legyen.


Nehézség: könnyű
Idő: tíz perc
Adag: egy befőttesüvegnyi (én két kisebbe osztottam)
Mosogatnivaló: kevés

No comments:

Post a Comment